CRM (Customer Relationship Management) systém je termín, který v informatice označuje software pro řízení vztahů se zákazníky. V poslední dekádě však CRM systémy prošly tak výraznou proměnou, že nyní nabízí podstatně širší spektrum nástrojů než v minulosti. Jaké klíčové funkce by měl obsahovat každý kvalitní software bez výjimky? Odpovědi najdete v tomto článku, který jsme koncipovali jako návod pro každého, kdo si výběrem neví rady a nechce zbytečně šlápnout vedle.
Intuitivní správa kontaktů
Mít kontakty pod absolutní kontrolou, to je absolutní základ efektivního řízení vztahů se zákazníky. Příkladem jde český CRM systém eWay-CRM, který nabízí sdílenou databázi kontaktů a společností s možností tvorby kategorií a polí. Samozřejmostí jsou i synchronizace s mobilními telefony, nastavení pokročilých uživatelských práv a automatické ukládání e-mailů.
Řízení projektů
Kvalitní CRM software nabízí funkce pro plánování a sledování úkolů. Jinými slovy dokáže nahradit systém pro řízení projektů. Prostřednictvím kalendáře a upozornění připomíná důležité termíny, setkání a akce, čímž pomáhá udržet konzistenci a zvyšuje efektivitu práce.
Analýza dat
Nedílnou součástí každého dobrého CRM softwaru jsou analytické nástroje, které dokáží sofistikovaně vyhodnocovat nasbíraná data. Systém by měl uživatelům servírovat relevantní statistiky, reporty a přehledy pro lepší porozumění zákaznických potřeb a chování. Díky tomu lze lépe plánovat budoucí aktivity či upravit stávající strategie.
Propojení s dalšími systémy
Pravděpodobně využíváte více softwarových nástrojů, kterých se nechcete vzdát – a se schopným CRM systémem ani nebudete muset. Co se týče výše zmíněného eWay-CRM, rozumí si se sadou aplikací Microsoft Office, ekonomickými systémy POHODA či Money S3/5, ale také s Power BI, TeamViewerem – a v podstatě i s jakýmkoliv jiným řešením, jež dokážete propojit přes API.
CRM software eWay-CRM si můžete vyzkoušet třeba hned teď. Ve verzi Free je zdarma na neomezenou dobu.