- Komerční sdělení -aktualne
- Reklama -zprávy

Hoteliéři vítají zrušení vyhlášky, která kategorizovány ubytovací zařízení

Asociace hotelů a restaurací Slovenska (AHRS) vítá zrušení vyhlášky ministerstva hospodářství ještě z roku 2008 ze strany Národní rady SR, kterou se definovali klasifikační znaky na ubytovací zařízení při jejich zařazování do kategorií a tříd.

Jak dále uvedl generální manažer AHRS Marek Harbuľák, jde o přílohy vyhlášky, které určovaly povinné vybavení a zajištění služeb pro ubytovací zařízení, přičemž některé požadavky šli do zbytečných detailů a několik povinností nevycházeli z reálných potřeb či očekávání hosty.

Asociace dlouhodobě poukazovala na potřebu zásadní úpravy platné vyhlášky, která řešila kategorizaci ubytovacích zařízení na Slovensku. Pro ubytovací segment a turisty kategorizace už podle Harbuľáka nezohledňovala skutečné potřeby a moderní trendy. „Povinnosti vyplývající z více než 12 let staré vyhlášky jednoduše ztratily na významu a vytvářely jen zbytečnou administrativní, ale především zásadní finanční zátěž spojenou s plněním jejích ustanovení,“ dodal Harbuľák.

Podle asociace ochrana spotřebitele není její zrušením nijak ohrožena a nesnižuje se ani kvalita poskytovaných služeb. V platnosti nadále zůstávají další povinnosti vyplývající ze zákonů či vyhlášek, které chrání práva a nároky spotřebitele. „V neposlední řadě jsou to právě recenze a jiné informace hosty, které v současnosti, více než jindy, hrají významnou roli při výběru ubytovacího zařízení, zda jde o hotel, wellness hotel, penzion nebo ubytování na soukromí,“ zdůraznil generální manažer AHRS.

Cestovní ruch je globálním odvětvím, přičemž až 40 procent všech hostů na Slovensko přichází ze zahraničí. Dlouhodobou snahou Asociace hotelů a restaurací Slovenska je zavedení jednotného klasifikačního systému Hotelstars Union, který už dnes znají turisté a návštěvníci ubytovacích zařízení v 17 evropských zemích. Jde o neustále se vyvíjející systém, který naplňuje očekávání turistů a reaguje na aktuální trendy spojené nejen s digitalizací služeb cestovního ruchu, ale je také přínosem pro udržitelnost ubytovacích služeb.

PR článek

Další články autora