- Komerční sdělení -aktualne
- Reklama -zprávy

Jak se chránit před ukradením účtu na sociálních sítích?

Uniklé heslo by si měli uživatelé okamžitě změnit a přidat dvoufaktorové ověřování, radí odborníci na kyberbezpečnost.

Na internetu denně čelíme různým hekerským útokům. Únik hesel či databází e-mailových adres se děje na denním pořádku, nedávno dokonce podle více zdrojů uniklo více než 3,2 miliardy e-mailů a hesel. Mnoho uživatelů však tento problém bagatelizuje a neřeší, díky čemuž se vystavují riziku kyberútoku, zneužití profilů, digitální identity či zkrátka nechává otevřené dveře pro kyberútočníky ke svým citlivým údajům. Odborníci na kyberbezpečnost radí, jak postupovat, když přijde k masovým únikům databází a co dělat v případě, že se mezi nimi nachází i vaše e-mailová adresa. Při zprávách o únicích milionů až miliard e-mailových adres či hesel se každý běžný uživatel obvykle spoléhá na to, že se to netýká jeho.

Pokud už ale přijdeme na to, že naše e-mailová adresa či heslo je v databázi odcizených dat, nejjednodušším řešením je okamžitá změna hesla a přidání dvoufaktorové autentifikace, která dokáže zamezit útočníkovi přístup do vašich profilů. Několik uživatelů však své heslo nechce měnit, protože ho používá na více účtech už léta a modifikuje časem jen minimálně. To je chyba, heslo bychom totiž z bezpečnostních důvodů měli měnit minimálně jednou za půl roku. Silné a unikátní heslo je klíčem k zabezpečení svých dat. Taková kombinace písmen, znaků a čísel se však obtížně pamatuje, právě proto si ho mnozí uživatelé nechtějí často měnit. V takových případech doporučujeme používat kloučenku na hesla (aplikaci v PC nebo mobilu) a stačí si pamatovat heslo k takové kloučence.

Dvoufaktorová autentifikace je nástroj, který rozšiřuje tradiční využití hesla. To znamená, že kromě běžného stupně ověření přes heslo přidáváte další stupeň ověření. Tento druhý faktor přitom může být náhodně vygenerovaný kód, který vám přijde SMS na mobil a je ho třeba zadat při přihlášení. Kromě SMS zprávy lze využít i alternativní způsob prostřednictvím mobilní aplikace k tomu určené – příkladem je Google Authentificator, který je k dispozici pro mobilní zařízení s operačním systémem Android i iOS. S tímto typem zabezpečení se můžete většinou setkat při internet bankingu, nakupování, ve službách zdravotních pojišťoven nebo v dalších službách, které zpracovávají citlivé údaje. Dvoufaktorovou autentifikaci však zavedly už i sociální sítě, jako například Facebook či Instagram.

Díky takovému typu ověřování bude pro potenciálního útočníka obtížné dostat se do vašeho účtu, a to i přesto, že by znal vaše přihlašovací údaje. Mobilní telefon, jehož prostřednictvím se přes náhodný kód autorizujete dodatečně máte u sebe jen vy a toto heslo znáte opět jen vy. Bez něj přihlášení nebude možné. Dvoufaktorovou autentifikaci si lze aktivovat u většiny komerčních služeb, které využíváme na denní bázi. Zajistit si takto můžete svůj GMail účet, přístup k Apple ID či Microsoft účtu, přihlašování na sociální sítě, platby na internetu nebo přístup k různým dalším účtům nakládajícím s vašimi citlivými údaji.

PR článek

Další články autora